PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Välbesökt Profilrally

Strax före sommaren bjöd 36 leverantörer in till uppackning och minimässa under namnet ”Profilrally”. Denna gång hade de hyrt in sig i Folkets Park i Borås.

 

Närmare 200 personer hade flaggat upp sin
ankomst under dagen som uppackningen
pågick. Det blev mycket diskussioner om mässor
och vilken typ av mötesplatser som kommer
att gälla i framtiden. Helt klart finns det två läger.
En större mässa genererar oftast fler besökare
per utställande företag, men samtidigt upplever
allt fler utställare att besökarna lägger för lite tid
och att stressfaktorn är hög på en större mässa.
Den mindre formen av minimässa upplevs som
mycket mer avspänd och många gånger tar sig
besökarna mer tid till att prata med utställarna,
än på ett större arrangemang.
Flera av utställarna kunde tänka sig att ha
mindre montrar eller helt utebli från en större
promotionmässa för att satsa mer på minimässor
typ uppackning och gärna då på olika
orter i landet. Den virtuella världen börjar också
allt mer slå igenom och nätet gör att man nu
kan betrakta produkter på ett bra sätt, utan
att alltid känna på produkten. Däremot är det
alltid viktigt att även mötas IRL (in real life) för
att stärka relationer. Kvällen avslutades med en
trevlig fest.
Namnet profilrally är inspirerat från begreppet
"Kärringarallyt" som började med fabriksförsäljning
hos Gällstadtraktens många trikå- och
textiltillverkare en gång i veckan - och då var
det bråttom. Vid tidigare års Profilrally så åkte
profilare runt till lite olika leverantörers visningsrum
i Boråstrakten men sedan några år tillbaks
befinner man sig på ett och samma ställe.

Närmare 200 personer hade flaggat upp sin ankomst under dagen som uppackningen pågick. Det blev mycket diskussioner om mässor och vilken typ av mötesplatser som kommer att gälla i framtiden. Helt klart finns det två läger.

En större mässa genererar oftast fler besökare per utställande företag, men samtidigt upplever allt fler utställare att besökarna lägger för lite tid och att stressfaktorn är hög på en större mässa. Den mindre formen av minimässa upplevs som mycket mer avspänd och många gånger tar sig besökarna mer tid till att prata med utställarna, än på ett större arrangemang.

Flera av utställarna kunde tänka sig att ha mindre montrar eller helt utebli från en större promotionmässa för att satsa mer på minimässor typ uppackning och gärna då på olika orter i landet. Den virtuella världen börjar också allt mer slå igenom och nätet gör att man nu kan betrakta produkter på ett bra sätt, utan att alltid känna på produkten. Däremot är det alltid viktigt att även mötas IRL (in real life) för att stärka relationer. Kvällen avslutades med en trevlig fest.

Namnet profilrally är inspirerat från begreppet "Kärringarallyt" som började med fabriksförsäljning hos Gällstadtraktens många trikå- och textiltillverkare en gång i veckan - och då var det bråttom. Vid tidigare års Profilrally så åkte profilare runt till lite olika leverantörers visningsrum i Boråstrakten men sedan några år tillbaks befinner man sig på ett och samma ställe.

 


profilrally_2.jpg

profilrally_3.jpg

profilrally_4