PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Tryckta tröjor

Adobe var dubbelt nominerad med sin kampanj ”Adobe Stock Apparel” och vann 100 watt i kategorin Företag. T-shirtar och sweatshirts med tryck av genrebilder togs fram i en exklusiv kollektion riktad till kreatörer och blev snabbt efterfrågad.

 

Adobe var dubbelt nominerad
med sin kampanj
"Adobe Stock Apparel"
och vann 100 watt i kategorin
Företag. T-shirtar
och sweatshirts med tryck
av genrebilder togs fram i
en exklusiv kollektion riktad
till kreatörer och blev
snabbt efterfrågad.
Kampanjen överträffade
säljmålen med 320 procent
i och med att man bokade
möten med 42 procent av
mottagarna.
Det totala PR-värdet för
kampanjen uppgick till 88
miljoner kronor vilket ger en
effekt på ca 102 gånger det
investerade kapitalet.
"Adobe Stock Apparel
SS16" heter klädkollektionen
som skulle få kreatörer och
marknadsförare att byta bildbank
till Adobe Stock. Nu prisas
företaget och byrån Abby
Priest i 100-wattaren.
De flesta kreatörer och
marknadsförare - om inte
säga alla - känner igen scenariot
att hitta rätt fotografi till
kampanjer och marknadsföringsinsatser.
Att evigt bläddra
bland klichéartade bilder kan
vara en källa till ångest.
Det spann Adobe och Abby
Priest vidare på när de skapade
klädkollektionen med
t-shirts och tröjor med bilder
på fasta handslag mellan två
kolleger och den hälsosamma,
glada kvinnan som äter sallad.
- Med Adobe Stock SS16
kan vi nu en gång för alla ge
dessa generiska bilder en
sista stund i rampljuset och
samtidig lyfta fram de möjligheter
som ett mer integrerat
och modernt arbetssätt ger,
sa Klara Lundquist, nordisk
marknadschef på Adobe,
i samband med kampanjsläppet.
Abby Priest och Adobe vinner
100 Watt i kategori företag.

Kampanjen överträffade säljmålen med 320 procent i och med att man bokade möten med 42 procent av mottagarna.

Det totala PR-värdet för kampanjen uppgick till 88 miljoner kronor vilket ger en effekt på ca 102 gånger det investerade kapitalet. "Adobe Stock Apparel SS16" heter klädkollektionen som skulle få kreatörer och marknadsförare att byta bildbank till Adobe Stock. Nu prisas företaget och byrån Abby Priest i 100-wattaren.

De flesta kreatörer och marknadsförare - om inte säga alla - känner igen scenariot att hitta rätt fotografi till kampanjer och marknadsföringsinsatser. Att evigt bläddra bland klichéartade bilder kan vara en källa till ångest. Det spann Adobe och Abby Priest vidare på när de skapade klädkollektionen med t-shirts och tröjor med bilder på fasta handslag mellan två kolleger och den hälsosamma, glada kvinnan som äter sallad.

- Med Adobe Stock SS16 kan vi nu en gång för alla ge dessa generiska bilder  en sista stund i rampljuset och samtidig lyfta fram de möjligheter som ett mer integrerat och modernt arbetssätt ger, sa Klara Lundquist, nordisk marknadschef på Adobe, i samband med kampanjsläppet.

Abby Priest och Adobe vinner 100 Watt i kategori företag. Motiveringen lyder: "Hur tvättar man bort förutfattade meningar om ett varumärke?Jo,genom att klä på sig självdistans och självförtroende oavsett om målgruppen har storlek S, M, L och XL. Att sy ihop träffsäkerhet och humor ger bevisligen enorm effekt - där en tröja säger mer än 1000 ord."