PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Nordic Profile Fair

Mässan Nordic Profile Fair som arrangeras av organisationen PWA tillsammans med Elmia i Jönköping drabbades oturligt nog av snökaos och ishalka. Sannolikt tappande de många besökare och tidningen PRomotion hörde om många mötesavbokningar i montrarna.

 

En bit över 100 utställare
mötte 1 327 personer som
gjorde 1 649 besök. Tredje
dagen upplevdes från utställarhåll
lite för lugn för att
motivera tre dagars öppethållande.
Mässan i augusti
valde två dagar och januarimässan
kommer sannolikt
bli två dagar om inte mässan
breddar sitt utbud och kanske
stärker marknadsföringen
till målgrupper som borde
vara intressanta för mässan.
Vissa mässor märker dock av
trenden att besökarna drar
ned på besökstiden och förkortar
antalet övernattningar.
Montrarna är överlag väldigt
inbjudande och snygga med
några få undantag. De återförsäljare
som ger sig tid kan
alltid hitta någon leverantör
som har lite udda eller nya
produkter som kanske inte alla
erbjuder sina slutkunder. Att
som återförsäljare välja bort
att besöka branschmässan är
nästan som att begå tjänstefel.
Att säga att leverantörerna
kommer och besöker dem i
alla fall är feltänkt. Bredden
och utbudet kan aldrig visas
upp på ett tillfälligt besök.
Besöken är snarare till för att
stärka relationerna.

En bit över 100 utställare mötte 1 327 personer som gjorde 1 649 besök. Tredje dagen upplevdes från utställarhåll lite för lugn för att motivera tre dagars öppethållande.

Mässan i augusti valde två dagar och januarimässan kommer sannolikt bli två dagar om inte mässan breddar sitt utbud och kanske stärker marknadsföringen till målgrupper som borde vara intressanta för mässan. Vissa mässor märker dock av trenden att besökarna drar ned på besökstiden och förkortar antalet övernattningar.

Montrarna är överlag väldigt inbjudande och snygga med några få undantag. De återförsäljare som ger sig tid kan alltid hitta någon leverantör som har lite udda eller nya produkter som kanske inte alla erbjuder sina slutkunder. Att som återförsäljare välja bort att besöka branschmässan är nästan som att begå tjänstefel. Att säga att leverantörerna kommer och besöker dem i alla fall är feltänkt. Bredden och utbudet kan aldrig visas upp på ett tillfälligt besök. Besöken är snarare till för att stärka relationerna.

 


Text: Tore Lindfors Foto: Carina Johanzon