PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Höstens startskott börjar på Nordic Profile Fair i Jönköping

Vecka 33 på Elmia i Jönköping börjar höstens business på riktigt. Under två intensiva dagar sammanstrålar leverantörer och återförsäljare. Affärskontakter knyts, relationer stärks och nyheter presenteras för de nyfikna besökarna.

 

Nordic Profile Fair är fackmässan
med fokus på produkter
för alla som arbetar
med profil- och marknadsföringsprodukter.
1588 besök
(varav 286 återbesök andra
dagen) samt 110 utställande
företag gjorde mässdagarna
till två spännande och intressanta
dagar med stora delar
av profilbranschen på plats i
Jönköping.
Flera av besökarna upplevde
att det saknades leverantörer
av profilkläder.
Trenden verkar gå mot att
klädleverantörerna fokuserar
på januarimässan och hårda
produkter samlas mer på
augustimässan.
Det verkar som 30-40% av
besökarna väljer endast ett
mässbesök per år. Trenden är
också att besökarna drar ned
på besökstiden och förkortar
antalet övernattningar.
Montrarna är överlag väldigt
inbjudande och snygga med
några få undantag. Någon
borde hjälpa den gamla ishockeyspelaren
att snygga
till sin monter. De återförsäljare
som ger sig tid kan
alltid hitta någon leverantör
som har lite udda eller nya
produkter som kanske inte

Nordic Profile Fair är fackmässan med fokus på produkter för alla som arbetar med profil- och marknadsföringsprodukter. 1588 besök (varav 286 återbesök andra dagen) samt 110 utställande företag gjorde mässdagarna till två spännande och intressanta dagar med stora delar av profilbranschen på plats i Jönköping.

Flera av besökarna upplevde att det saknades leverantörer av profilkläder. Trenden verkar gå mot att klädleverantörerna fokuserar på januarimässan och hårda produkter samlas mer på augustimässan. Det verkar som 30-40% av besökarna väljer endast ett mässbesök per år. Trenden är också att besökarna drar ned på besökstiden och förkortar antalet övernattningar.

Montrarna är överlag väldigt inbjudande och snygga med några få undantag. Någon borde hjälpa den gamla ishockeyspelaren att snygga till sin monter. De återförsäljare som ger sig tid kan alltid hitta någon leverantör som har lite udda eller nya produkter som kanske intealla erbjuder sina slutkunder.

Att som återförsäljare välja bort att besöka branschmässan är nästan som att begå tjänstefel. Att säga att leverantörerna kommer och besöker dem i alla fall är feltänkt. Bredden och utbudet kan aldrig visas upp på ett tillfälligt besök. Besöken är snarare till för att stärka relationerna.

 


Text: Tore Lindfors Foto: Carina Johanzon