PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Välbesökt första Nordic Profile Fair Online-mässa

Första Nordic Profile Fair Online mässan besöktes av 1565 besökare, varav 1100 var unika. 16 utställare hade tillsammans över 30 000 sidvisningar!

 

Jämfört med januarimässan
som hade 1 548 besökare,
varav cirka 1 100 unika men
102 utställare. Även om antalet
utställare var betydligt
lägre så har det lockat många
nyfikna besökare, särskilt
första dagen.
För att locka besökare har
PWA inför startdagen marknadsfört
mässan kraftigt via
branschmedia, nyhetsbrev
och sociala medier.
Andra dagen upplevde
utställarna, som PWA pratat
med, att kunderna tog sig
längre tid att se på filmer
och erbjudanden. Men även
utställarna tog själva kontakt
och bokade möten med kunder
som inte varit inne första
dagen för att visa sin monter.
GÅVOLEVERANTÖRER
HADE FLEST BESÖKARE
Det verkar som "gåvoleverantörerna"
haft något fler besökare
än de som har "textilinriktning",
vilket även är
kännetecknande för den
fysiska höstmässan.
De utställare, som i stort
sett var nya inom branschen
som Adelante och House of
Regalo, fick en fin start.
Några kunder känns ovana
vid att vilja chatta, men vi ska
veta att detta är ju lika nytt för
dem som oss själva.
Mässan har haft mest
besökare från Sverige, men
även från Norge, Danmark,
Finland med flera.
TIGHT TIDSSCHEMA
Denna första testmässa hade
inte så många utställare som
PWA kanske hoppats på,
men tiden var en mycket stor
faktor.
PWA fick erbjudande till
ett digitalt samarbete runt
midsommar och tog chansen,
även om semestern var nära,
att utveckla något innovativt,
nytt och spännande i vår
produktmediabransch.
En kommande mässa kom-

Jämfört med januarimässan som hade 1 548 besökare, varav cirka 1 100 unika men 102 utställare. Även om antalet utställare var betydligt lägre så har det lockat många nyfikna besökare, särskilt första dagen.

För att locka besökare har PWA inför startdagen marknadsfört mässan kraftigt via branschmedia, nyhetsbrev och sociala medier. Andra dagen upplevde utställarna, som PWA pratat med, att kunderna tog sig längre tid att se på filmer och erbjudanden. Men även utställarna tog själva kontakt och bokade möten med kunder som inte varit inne första dagen för att visa sin monter.

GÅVOLEVERANTÖRER HADE FLEST BESÖKARE

Det verkar som "gåvoleverantörerna" haft något fler besökare än de som har "textilinriktning", vilket även är kännetecknande för den fysiska höstmässan. De utställare, som i stort sett var nya inom branschen som Adelante och House of Regalo, fick en fin start. Några kunder känns ovana vid att vilja chatta, men vi ska veta att detta är ju lika nytt för dem som oss själva. Mässan har haft mest besökare från Sverige, men även från Norge, Danmark, Finland med flera.

TIGHT TIDSSCHEMA

Denna första testmässa hade inte så många utställare som PWA kanske hoppats på, men tiden var en mycket stor faktor. PWA fick erbjudande till ett digitalt samarbete runt midsommar och tog chansen, även om semestern var nära, att utveckla något innovativt, nytt och spännande i vår produktmediabransch. En kommande mässa kommer att kunna förberedas och utvecklas under en mycket längre period. Redan nu kan man intresseanmäla sig, få mer information eller besöka de första utställarnas hemsidor via www.nordicprofilefaironline.com

Vi ser denna digitala mässa som ett komplement till den fysiska mässan. Man kan konstatera att denna mässa verkligen är hållbar och ekonomisk och under rådande Covid-19- situation en mycket bra lösning att göra business-2- business affärer och lansera nya produkter.

 

 


Maria Olsson, Projektledare PWA