PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Kommunicera så att du syns

ÅK TILL MÄSSAN NPF- NORDIC PROFILE FAIR. Även om antalet utställare är något färre än vanligt finns det ingen anledning att inte besöka. Om ni vill ha en samlad plats att mötas på måste ni visa det. Kommer ni så kommer utställarna. De har inte på sikt råd att låta bli. Även om nu många grossister har utställningsrum i en fastighet i Stockholm kan det aldrig ersätta en riktig mässa. Många med mig upplevde att det var trångt och bökigt när de bjöd in stort till Stockholm. Som ett komplement är det säkert bra. Tanken var ju från början att åf kunde bjuda in slutkunden att se ett brett utbud i lugn och ro. Nu tycker vissa grossister att detta är det enda som gäller till er återförsäljare. PWA:s roll blir ju kluven när de dels har lokaler i Stockholm och samtidigt försöker få en mässa att leva. Flera med mig tror inte att denna lösning på sikt blir bra. Hoppas jag har fel.

PROMOTION HAR BESÖKT SPORTMÄSSAN ISPO i München. Alla vi pratade med där var helt övertygade om att en digital mässa sannolikt aldrig kommer ersätta en fysisk mässa. Se artikel på sidan 6.

HADE TRUMP BLIVIT PRESIDENT i USA utan en reklamprydd keps på huvudet? Cirka 35-40 miljoner amerikaner gick runt med någon pryl med olika kampanjbudskap. Undersökning visar att det påverkar folk. Artikel inne i tidningen.

SKALL BLI INTRESSANT ATT SE om vi inte kommer se en ökad budget på profilartiklar från de olika partierna inför nästa val i Sverige 2026. Produktmedia bli allt större. Reklam spelar en viktig roll i samhället - den skapar konkurrens, den informerar, och inte minst, den bidrar till arbete och tillväxt. Reklam upplyser konsumenter om nya företag, tjänster och produkter. Vad vore till exempel en smart uppfinning eller produkt om ingen fick reda på att den existerade?

- DET ÄR TYDLIGT ATT REKLAM I MEDIEKANALER såsom tryckta dagstidningar och magasin i pappersformat, där konsumenten sitter i förarsätet och har större möjlighet att styra över sin reklamupplevelse, generellt är mer omtyckt än reklam i rörliga, digitala kanaler där konsumenten inte kan påverka. Där upplevs reklamen som mer påträngande, säger Peter Blid, analytiker och ansvarig för en undersökning på Novus.

BRANSCHTIDNINGEN PROMOTION har branschkoll utan kostnad för dig som mottagare. Vi fortsätter att, sedan 1996 nå ut till företag inom produktmedia, print, profilkläder och promotionprodukter. Vi distribuerar 2 600 exemplar fysiskt och närmare 14 000 som digital version via mail och når drygt 5000 branschrelaterade företag fyra gånger per år. Branschtidningen PRomotion har sedan 1996 byggt upp relationer med branschen.


Tore Lindfors 0704-912465