Innehåll
I branschtidningen PRomotion kan du läsa om nyheter och händelser som direkt eller indirekt påverkar din verksamhet. Du får inspiration och uppslag till nya djärva kampanjer och sist men inte minst får du en kanal att själv göra din stämma hörd!
Målgrupp
Återförsäljare av profil- och yrkeskläder, promotionartiklar, presentreklam, brodyr, transfer, screen, tryck- och märkutrustning.
Upplaga
Branschtidningen PRomotion kommer ut fyra gånger per år och har en tryckt upplaga på 2 800 exemplar per nummer. Digital version mailas till över 14500 branschrelaterade personer och läggs även ut här på hemsidan.
Idag den ledande branschtidningen…
Branschtidningen PRomotion är den ledande publikationen i
profil-
och promotionbranschen som årligen förmedlar köp i slutkundsskedet
för cirka 10 miljarder kronor.
...som började som annonsblad 1996
PRomotion har utvecklats från ett annonsblad till en renodlad
branschtidning på kort tid. I början av 1996 hette annonsbladet
Screen & PRomotion och var en trycksak på 4 sidor i svart/vitt.
När vi 1997 började planera inför en branschmässa insåg vi att det
gällde att göra en läsvärd tidning för att på sätt kunna
kommunicera med branschens aktörer. 2001 tog vi bort ordet Screen
och ansökte om utgivningsbevis för periodisk skrift under namnet
PRomotion. Då vi även var initiativtagare till branschmässan var
det naturligt att döpa mässan till PRomotion Expo.
I samband med den första mässan januari 2002 utsågs vi av alla
branschaktörer till en officiell branschtidning.