PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Nordic Profile Fair i Jönköping

Nordic Profile Fair i Jönköping är fackmässan med fokus på produkter för alla som arbetar med profil- och marknadsföringsprodukter.

Under de två dagar mässan varade kom 1 595, varav 291 var återbesökare andra dagen samt 110 utställare.

Utbudet var både rikt och fyllt med nyheter men flera av besökarna upplevde att det saknades leverantörer av profilkläder. Trenden verkar gå mot att klädleverantörerna fokuserar på januarimässan medan hårda produkter samlas mer på augustimässan.

Det verkar som 30-40 % av besökarna väljer endast ett mässbesök per år. Trenden är också att besökarna drar ned på besökstiden och förkortar antalet övernattningar. Montrarna är överlag väldigt inbjudande och snygga med några få undantag. De återförsäljare som ger sig tid kan alltid hitta någon leverantör som har lite udda eller nya produkter som kanske inte alla erbjuder sina slutkunder.

Att som återförsäljare välja bort att besöka branschmässan är nästan som att begå tjänstefel. Att säga att leverantörerna kommer och besöker dem i alla fall är feltänkt. Bredden och utbudet kan aldrig visas upp på ett tillfälligt besök. Besöken är snarare till för att stärka relationerna. Nästa mässa är planerad till 15-17 januari 2019.


Text: Tore Lindfors Foto: Carina Johanzon

[Flash]