PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Både och gäller – inte antingen eller...

REDAN I MITTEN PÅ FÖRRA SEKLET LÄR reklamlegenden David Ogilvy sagt ”Jag vet att halva min reklambudget är bortkastad, jag vet bara inte vilken halva.” Även om vi har vissa metoder att mäta effekten av reklam så håller många marknadsförare med än idag. Plötsligt ratar dessa allt för att nu skall det vara digitala medier för hela slanten. Sannolikt dömt att misslyckas beroende på vad ni erbjuder. För det mesta så är det kombination av olika metoder som ger mest i retur. Finessen är att lära sig att mäta effekten vilket över 90% av marknadsförarna inte bryr sig om.

DET ÄR FORTFARANDE VIKTIGT

att belysa trycksakens betydelse i olika sammanhang där exempel från olika studier tydligt visar att tryckt media kan utgöra en avgörande faktor för ett lyckat resultat. Samtliga studier visar tydligt att tryckt information många gånger har en bättre genomslagskraft än digitala medier. Trycksaken har ofta en drivande effekt på just digitala medier som t ex ökad trafik till webbplatser via annonser i facktidskrifter, kataloger, annonsblad med mera. Studier visar också att utesluta ena marknadsföringsmetoden kan visa sig vara ett stort misstag inte minst med tanke på vilken målgrupp ni vill nå.

ROHS (RESTRICTION OF HAZARDOUS SUBSTANCES)

är ett EU-direktiv och är en förteckning över alla kemiska substanser, som inte får finnas i elektriska eller elektroniska produkter. Lagen börjar gälla 21/7-2019. Efter detta datum är det förbjudet enligt lag att sälja elektriska eller elektroniska produkter, som inte uppfyller kraven enligt ROHS direktivet. Det är nu viktigt att kolla igenom alla sina produkter. Är ni medlemmar i branschföreningen SBPR får ni fortlöpande information om lagar och förordningar.

SKREV I FÖRRA NUMRET

om att vi börjat på gym. En del av er har frågat hur det går. Själv är jag förvånad över att vi två gånger i veckan tar oss dit en timme och gör lite olika övningar. Nej, jag tycker inte det är varken intressant eller roligt. Men när jag lämnar gymmet så känner jag mig nöjd. Så det får räcka med den känslan. Tänker dock likt skolbarnen ta ledigt till sommaren. Då kan jag istället klippa lite häckar och gräva i jorden med en bira inom räckhåll.

NU ÖVER 5,3 MILJONER SÖKNINGAR

på vår söksida promotionprodukter.se. Wow!

Sälj en fisk till en man, så har han mat för dagen, lär honom hur man fiskar, så har du förstört en fantastisk affärsmöjlighet.
Aristoteles Onassis, grekisk affärsman.




[Flash]