PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Vi satsar oss genom utmaningarna

I april 2018 köpte TriffiQ Företagsprofilering Profilmakarna i Södertälje. Ett fint företag som varit verksamma i Södertälje sedan 2001.

 

Grundarna, Lasse och Mari
Sandblom var välkända för sin
personliga service och engagemang
när de sålde produktmedia
och arbetskläder till
kunder mest belägna i Södertälje
med omnejd.
2012 såldes bolaget till
Joachim Marmstedt som ville
addera konceptuell försäljning
till större bolag.
- Sedan vi fick in Profilmakarna
i vår TriffiQ-familj
har fokus legat på att försöka
hitta tillbaka till det gamla
Profilmakarna som i mångt
och mycket liknar TriffiQ med
sin personliga touch.
Ett stort fokus på det personliga
mötet samt se till att
alla kunder, oavsett storlek,
blir sedda. Något som ofta
faller mellan stolarna när stordriften
tar över på många
bolag, säger vd Mikael
Jonsvreten.
Profilmakarna omsätter ca
10 miljoner och siktet på att
dubbla detta ligger i sikte.
- Idag är vi totalt sex personer
varav två på halvtid.
Vi har rekryterat duktig och
erfaren personal och vi blir
gärna fler. Även de nya lagspelarna
skall vara involverade
i vår resa fortsätter
Mikael. Från årsskiftet blev
vi fullvärdiga medlemmar i
Nordens största profilkedja
NWP - New Wave Profile.
Detta hjälper oss att lyfta
ytterligare.
Konceptet bidrar tydligt till
den professionella samarbetspartnern
vi vill vara
gentemot våra kunder. Med

Grundarna, Lasse och Mari Sandblom var välkända för sin personliga service och engagemang när de sålde produktmedia och arbetskläder till kunder mest belägna i Södertälje med omnejd.

2012 såldes bolaget till Joachim Marmstedt som ville addera konceptuell försäljning till större bolag. - Sedan vi fick in Profilmakarna i vår TriffiQ-familj har fokus legat på att försöka hitta tillbaka till det gamla Profilmakarna som i mångt och mycket liknar TriffiQ med sin personliga touch. Ett stort fokus på det personliga mötet samt se till att alla kunder, oavsett storlek, blir sedda. Något som ofta faller mellan stolarna när stordriften tar över på många bolag, säger vd Mikael Jonsvreten.

Profilmakarna omsätter ca 10 miljoner och siktet på att dubbla detta ligger i sikte. - Idag är vi totalt sex personer varav två på halvtid. Vi har rekryterat duktig och erfaren personal och vi blir gärna fler. Även de nya lagspelarna skall vara involverade i vår resa fortsätter Mikael. Från årsskiftet blev vi fullvärdiga medlemmar i Nordens största profilkedja NWP - New Wave Profile. Detta hjälper oss att lyfta ytterligare. Konceptet bidrar tydligt till den professionella samarbetspartnern vi vill vara gentemot våra kunder. Med denna hjälp ska vi ta oss tillbaka till att bli den starkaste lokala spelaren i regionen.

Stefan Bäckström, försäljningschef: - Precis som TriffiQ ska vi även engagera oss lokalt i olika hjälporganisationer. Vår bransch har mängder av produkter som kan hjälpa andra när vi själva, efter en säsong i showrummet, inte ser värdet i dessa. - Vi skänker löpande varor till de som behöver det mest. Det smärtar att se så många ha det kämpigt, speciellt i jultider. Före jul åkte vi iväg med fem kartonger till Svenska kyrkan här i Södertälje där de delar ut till behövande. Vi har även inlett ett samarbete med ett fotbollslag som ska hjälpa utländska tjejer att få spela och ha roligt. Det är viktigt att få vara en del av ett lag och då är det viktigt att alla ser lika ut. Mikael Jonsvreten fyller i: - Vi ser att inköpsbeteenden ändras. Speciellt som det blir fler yngre  människor som sitter på inköpsposterna. De bryr sig om var och hos vem de  handlar. Vi på Profilmakarna fokuserar på att vara ett schysst företag, ett företag som engagerar sig. Vi har avslutat förra året på ett bra sätt och förberett oss att inträda i vår nya NWP-profil. En marknadsplan har lagts och såväl marknadsplatser och nätverksträffar är bokade.

Vår nya resa har precis börjat.