PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Finns det fog för oro?

VAD HÄNDER I PROFIL-OCH PROMOTIONBRANSCHEN? Det har gått tio år sedan vår mässa PRomotion EXPO lades ner och en ny tillkom i Stockholm, för att senare hamna i Jönköping igen i PWA:s regi med namnet Nordic Profile Fair. Det verkar nu som om det rörs runt bland föreningar och vem som skall vara mässansvarig återigen. Vi har nåtts av obekräftade rykten och återkommer när vi får fakta. En del ifrågasätter om det skall var en eller två olika föreningar (SBPR och PWA) som spretar åt olika håll. Men den diskussionen har jag hört i tjugofem år. Problemet för vår bransch är att många inte vet vilken bransch de tillhör, framför allt hos leverantörerna. Mer om detta i annan artikel i tidningen.

 

MÄSSAKTIVITETER EFTER PANDEMIN har börjat komma
igång igen i hela världen. Behovet att träffas är åter bekräftat,
även om digitala lösningar tar plats men kanske mest som
komplement. För att få en helhetsöversikt, beroende på
mässtyp, är sannolikt ett fysiskt besök mest effektivt. Inte
att förglömma att man träffar kollegor och kunder som kan
generera nya tankar och affärsmöjligheter. Att sitta hemma i sin
egen låda kan ibland göra en inskränkt.
FRAKTPRISER FRÅN KINA RÖR SIG från dag till dag. Allt från
800 till 5 000 USD för en 40ft container beroende på säsong.
Många tror att priset ökar i takt med att leveranser skall vara
hemma till julhandel. Under pandemin var priset uppe på
15 000 USD. Således är det svårt att budgetera vad varan skall
kosta till kund. Från dörr-till-dörr ska du förvänta att import från
Kina tar 40-60 dagar med sjöfrakt.
BRANSCHTIDNINGEN PROMOTION HAR BRANSCHKOLL
utan kostnad för dig som mottagare. Vi fortsätter att, sedan
1996 nå ut till företag inom produktmedia, print, profilkläder
och promotionprodukter. Vi distribuerar 2 700 exemplar fysiskt
och närmare 15 000 som digital version via mail och når drygt
5 000 branschrelaterade företag fyra gånger per år. Sedan
tidningen Screen & Marknaden lades ner har vi börjat fokusera
mer även på printsidan som dock har fått vår tidning i många
år.
VÅREN HAR KOMMIT HÄR I SÖDER vilket betyder Malmö.
Om några veckor kan man säkert börja tänka på att grilla.
Nästa gång vi hörs av är i början av augusti med fler intressanta
reportage och artiklar. Kolla gärna framsidan igen. Foto, från
Nordic Profile Fair på en T-shirt med snyggt tryck. Ren konst!

MÄSSAKTIVITETER EFTER PANDEMIN har börjat komma igång igen i hela världen. Behovet att träffas är åter bekräftat, även om digitala lösningar tar plats men kanske mest som komplement. För att få en helhetsöversikt, beroende på mässtyp, är sannolikt ett fysiskt besök mest effektivt. Inte att förglömma att man träffar kollegor och kunder som kan generera nya tankar och affärsmöjligheter. Att sitta hemma i sin egen låda kan ibland göra en inskränkt.

FRAKTPRISER FRÅN KINA RÖR SIG från dag till dag. Allt från 800 till 5 000 USD för en 40ft container beroende på säsong. Många tror att priset ökar i takt med att leveranser skall vara hemma till julhandel. Under pandemin var priset uppe på 15 000 USD. Således är det svårt att budgetera vad varan skall kosta till kund. Från dörr-till-dörr ska du förvänta att import från Kina tar 40-60 dagar med sjöfrakt.

BRANSCHTIDNINGEN PROMOTION HAR BRANSCHKOLL utan kostnad för dig som mottagare. Vi fortsätter att, sedan 1996 nå ut till företag inom produktmedia, print, profilkläder och promotionprodukter. Vi distribuerar 2 700 exemplar fysiskt och närmare 15 000 som digital version via mail och når drygt 5 000 branschrelaterade företag fyra gånger per år. Sedan tidningen Screen & Marknaden lades ner har vi börjat fokusera mer även på printsidan som dock har fått vår tidning i många år.

VÅREN HAR KOMMIT HÄR I SÖDER vilket betyder Malmö. Om några veckor kan man säkert börja tänka på att grilla. Nästa gång vi hörs av är i början av augusti med fler intressanta reportage och artiklar. Kolla gärna framsidan igen. Foto, från Nordic Profile Fair på en T-shirt med snyggt tryck. Ren konst!

"Enade vi stå, söndrade vi falla" Ett uttryck som kommer från greken Aisopos fabel om hur fyra oxar kunde hålla stånd mot ett hungrig lejon så länge de höll sams.

 


Tore Lindfors 0704-912465