PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Bra atmosfär på höstens Nordic Profile Fair

14 – 15 augusti var det dags för Nordic Profile Fair, den svenska höstmässan i promotionbranschen. Mässan var som vanligt på Elmia i Jönköping, där den varit de senaste åren sedan den lämnade Stockholm.

 

I år var mässan i C-hallen, som är en mycket lämplig hall för denna mässa. Det är inte så högt i tak och det blir inte så mycket tomma ytor bakom montrarna som det blir i A-hallen. Detta skapar en mycket bättre atmosfär. Det blir inte så ödsligt när det inte är fullt i gångar och montrar. Även när det är få besökare i hallen som det alltid blir sen eftermiddag dag två, man hör ändå ljud o snack från montrar och gångar vilket skapar en känsla av att det är folk i hallen.
A-hallen blir fort ödslig även om den är halvfull av folk. PWA kör i C-hallen, den är perfekt för upp till 100 utställare, vilket det var i år och cirka 900 besökare.
Utställarna gör som alltid ett bra jobb med snygga och välbyggda montrar, det är en fröjd att besöka mässor i promotionbranschen. Mässan började med en rivstart, personligen anlände jag två timmar efter öppnandet dag ett och hallen var redan fylld med folk och rörelse.
Att PF, XD, Midocean och någon till inte var på plats märktes inte, ändå fullt kör i gångar o montrar. Noterar dock att man tagit efter Myvendo i Odense, Danmark med en julgran i entrén för att markera vilken säsong mässan handlar om. Bra initiativ.
En sak som förbryllat undertecknad en tid är varför man skapat ett namn på mässan på "Svengelska"? Det engelska ordet profile betyder inte profilering eller promotion. Den frågan lär väl bli obesvarad

I år var mässan i C-hallen, som är en mycket lämplig hall för denna mässa. Det är inte så högt i tak och det blir inte så mycket tomma ytor bakom montrarna som det blir i A-hallen. Detta skapar en mycket bättre atmosfär. Det blir inte så ödsligt när det inte är fullt i gångar och montrar. Även när det är få besökare i hallen som det alltid blir sen eftermiddag dag två, man hör ändå ljud o snack från montrar och gångar vilket skapar en känsla av att det är folk i hallen.

A-hallen blir fort ödslig även om den är halvfull av folk. PWA kör i C-hallen, den är perfekt för upp till 100 utställare, vilket det var i år och cirka 900 besökare.

Utställarna gör som alltid ett bra jobb med snygga och välbyggda montrar, det är en fröjd att besöka mässor i promotionbranschen. Mässan började med en rivstart, personligen anlände jag två timmar efter öppnandet dag ett och hallen var redan fylld med folk och rörelse.

Att PF, XD, Midocean och någon till inte var på plats märktes inte, ändå fullt kör i gångar o montrar. Noterar dock att man tagit efter Myvendo i Odense, Danmark med en julgran i entrén för att markera vilken säsong mässan handlar om. Bra initiativ.

En sak som förbryllat undertecknad en tid är varför man skapat ett namn på mässan på "Svengelska"? Det engelska ordet profile betyder inte profilering eller promotion. Den frågan lär väl bli obesvarad

 


Text: Kjell Harbom Foto: Tore Lindfors